Thursday, January 13, 2011

Stadium Piala Dunia 2018 : Qatar



Umumnya, seluruh dunia telah mengetahui bahawa Qatar akan menjadi tuan rumah bagi kejohanan bola sepak Piala Dunia pada tahun 2018. Oleh yang demikian, pemerintahan Qatar telah membuat perancangan untuk membina beberapa stadium untuk kejohanan yang berprestij itu nanti. Segala persiapan itu akan dibuat dari sekarang dan dijangkakan menjadi antara penganjuran terbaik di dalam sejarah Piala Dunia nanti. Aku memang terasa teruja sangat untuk melihat kejohanan itu nanti. Mana tau kalau ada rezeki boleh pergi ke Qatar untuk melihat secara live Piala Dunia.Hehe. Ok, berikut merupakan antara stadium yang akan digunakan apabila perlawanan itu berlangsung nanti. Jom, ikut melancong ke Qatar jap. Jom.

Stadium Sukan Doha - kapacity : 44,950 orang



Stadium Al-Warqah - kapasiti : 45,120 orang



Stadium Al-Khor - kapasiti : 43,330 orang



Stadium Universiti Qatar - kapasiti : 43,520 orang



Stadium Al-Gharrafa - kapasiti : 25,000 orang



Stadium Umm Slal - kapasiti : 45,120 orang




Stadium Ar-Rayan - 44,740 orang



Stadium Al-Shamal - kapasiti : 45,120 orang



Stadium Lusail Iconic - kapasiti : 86,250 orang



Stadium Khalifa - kapasiti : 68,030 orang



Stadium Pengajian Pendidikan - kapasiti : 43,350 orang

25 comments:

kuntumz said...

mak aihh byk nya stadium kat negara nii..semuanya hebat2...

Pezol Stylez said...

@kuntumz: mestilah byk.kate nk jd tuan rumah....;p

alyaaboolat said...

lawa siot stadium dorang...

Pezol Stylez said...

@alya: tu la..lawa sgt2 kn..;p

nub said...

style kot!!!

kinN~ said...

design semua canggih2..

Pezol Stylez said...

@nub: itu dh tentu beb...stylez!

Pezol Stylez said...

@kin: mestilah...tuan rumah nk jemput tetamu...kena lawa2...hehe

Wanzi said...

wah cantik juga stadium ni.... agaknya belanja besar nak siapkan semua tu

IeDa said...

wahh!! kagum!

Pezol Stylez said...

@wanzi: mestilah blanja besar...

Pezol Stylez said...

@ieda: kagum lah...;p

orang muo said...

mmg canggih manggih stadium tu.. cuma masalah cuaca yg panas...penonton banyk dri eropah risau mreka nnti berbogel pulak he he

Tasha said...

anda di tag~

http://natasha1987.blogspot.com/2011/01/pic-hitam-putih-paling-cool.html

Pezol Stylez said...

@org mua: siang panas...tp malam sejuk kot..;p

Pezol Stylez said...

@tasha: haha...k. thanks

Abhamz said...

salam, kekayaan hasil minyak dipergunakan sebegini rupa....mengangumkan...

Pezol Stylez said...

@azham: itu yg bagus...;p

RuSh D said...

lawa sgt..tgk jer kagum:)

Shino said...

perhh...gempk gile...igtkn yg kt china 2 da gmpk da..yg ni lg gempk..

ShinoXyuna

Pezol Stylez said...

@rushD: tau xper...;p

Pezol Stylez said...

@shino: aah...gempak sgt2

fara feroza said...
This comment has been removed by the author.
fara feroza said...

gile gempak stadium dia..best ni

tak suke gf anda…?

bungakuning . said...

gila ah !
stadium dah macam hotel 7 bintang dah!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...