Saturday, January 8, 2011

Askar China Dalam Latihan



Negara China merupakan salah satu negara yang mempunyai sistem pertahanan yang sangat mantap di dunia. Korang tengok sajalah bagaimana askar-askar mereka di'training' di sana. Macam-macam latihan diorang buat. Demi negara yang dicintai, mereka sanggup melakukan apa sahaja bagi mempertahankan tanah air. Nak kata teruk latihan mereka, memang itulah latihan  yang mereka perlu tempuhi untuk menjadi seorang askar sejati. Takkan nak bagi yang simple je kot kalau nak askar. Kalau nak latihan yang biasa-biasa, baik tanam sayur lagi bagus la. Apa-apa pun, setiap negara di dunia ini mempunyai cara tersendiri di dalam melatih askar-askar mereka di dalam tugas mempertahankan negara dari diserang musuh. Meh ikut aku tengok antara latihan yang dibuat oleh askar-asakar dari negara China ni. Jom.





































11 comments:

||aLeaSaRa|| said...

wah macam tu rupanya ye!nice n3 tq bro!ntah lah bila tgk ni rasa maalu ngan bdk2 zaman skrg,suruh gi plkn pun byk songeh,cuba tgk CHINA/KOREA bersemangat.apalah nk jd dgn muda-mudi msia?

PuanBee said...

ganas tuh..

Pezol Stylez said...

@aLea: tau xper....;p

Pezol Stylez said...

@puanBee: biasa lah tu....

misSbLurRy said...

korea utara pun spirit diorg sgt kuat...

Afzainizam said...

,=====,o00o Ponn..Ponn.Ponn..
//__l_l_,\____\,__
l_---\_l__l---[]lllllll[]
_(o)_)__(o)_)--o-)_)___
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Selamat Tahun Baru Dengan Azam Baru
http://firestartingautomobil.blogspot.com/
http://bukandoktorveterinar.blogspot.com/
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
" Antara kau dan aku
Blog ini sebagai pengantara
Sebuah persahabatan..Salam Kenalan..
Terima kasih kembara ziarah maya”

wwwwooooo abang askar itu nak gi perang kerr

Pezol Stylez said...

@missBLur: aah...betul2

Pezol Stylez said...

@afzainizam: gi perang lar...ish

ceritasekupang said...

sempoi juga cara depa training...rasanya askar malaysia pun macam tu juga...cuma tak nak tunjjuk sja....

Pezol Stylez said...

@ceritaSekupang: aah..askar malaysia dasat lg aku rse...

Firdaus Alim said...

cina menang lawan kuwait td hee

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...