Tuesday, January 11, 2011

Bandaraya Termahal Di Dunia

Tengok tajuk macam urusan nak jual beli bandar pulak kan?? hehe. Sebenarnya mahal yang dimaksudkan di sini adalah kos taraf hidup sesesorang di beberapa bandaraya di dunia. Bandar-bandar ini dinilai dari sudut ekonomi, pengaruh politik, kemampuan penyelidikan dan taraf hidup rakyat di dalam negara tersebut. Walaupun terdapat beberapa bandar penting yang lain yang mana kaya dalam soal sumber asli mereka dan kedudukan ekonomi yang baik tetapi bandar-bandar berikut merupakan 10 bandaraya yang dianggap menjadi bandar-bandar terkaya di dunia dengan kadar taraf kehidupan yang sangat tinggi.Jom kita tengok bandar-bandar tersebut.


10 Singapore - Singapore


09 Beijing - China


08 New York - USA


07 Copenhagen - Denmark


06 Zurich - Switzereland


05 Geneva - Switzerland


04 Moscow - Russia


03 London - UK


02 Paris - France


01 Tokyo - Japan

24 comments:

syusye said...

cantik nya...

Pezol Stylez said...

@syusye: yup..canteks,,sgt2

cerita mereka said...

gaji pn bsr kt sna kn..?

miss fatihah said...

wuh kne kmpul duit byk2 br dpt jejak jepun nih :)

MiSzy DiaN said...

cantik..
kalu mcm ni tak blh laa nak smbung blaja kt sana sb kos sara hidup tinggi sangat..huhu..kena cari tmpt lain la jwbnya..

shahsyaz said...

singgah blog u neh!!!

well....

singgah semula blog i, n follow...

muehehehehe..
nice blog....

Pezol Stylez said...

@cm: aah...beso sgt gaji ye..;p

Pezol Stylez said...

@fatihah:bagus...kumpul duit mnyk2 lu..k

Pezol Stylez said...

@dian: hehe...

Pezol Stylez said...

@shahsyaz : tq..

Afiq Din said...

fuyyo...
agak2 KL no bpe ha?

Pezol Stylez said...

@afiq: kolompo biasa jah...

Fadzli Amir said...

hehehe...uganda tak masuk senarai..ke 180...

Pezol Stylez said...

@fadzli: tak masok pon..;p

AesyaZealous said...

perghh...hebat..pokok pun seciput je

Pezol Stylez said...

@aesya: dah moden dah skang nih...hehe

Ujang9897 said...

teringin gila g jepun

Pezol Stylez said...

@ujang: kalu g jepun,t aku nk join skali aw....hehe

RuSh D said...

hebat jepun...walaupun kena bom atom jd bandar t'mahal..huhuhu

Pezol Stylez said...

@rushD: dasar pantai ke timur....hehe

r0sLiNa said...

cntik nya..bila la nak g kat semua tmpat ni

Pezol Stylez said...

@roslina: nti kite g sme2 ea..;p

Cik Tqah said...

nk pegi singapore taun ni bleh???

wyusairah said...

malam itu indah dgn cahaya lampu... mahal sb byk gune tenaga chye kot..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...