Sunday, December 12, 2010

Seni Ukir Buah Labu



Selalunya kalau kat Malaysia, kalau bab ukir mengukir ni, diorang buat daripada buah tembikai tapi kat negara-negara barat diorang pulak menggunakan buah labu untuk mengukir. Memang memerlukan kepakaran yang sangat tinggi dalam menghasilkan ukiran yang sangat mengkagumkan. Pesta Hallowen yang disambut setiap tahun menjadikan buah labu antara buah yang paling laku ketika itu. Memang menariklah. Jom kita tengok antara ukiran yang telah dihasilkan. Zasss!!



Darth Vader


Terminator


Super Mario


Space Invaders


Eve and Wall-E


Joker


Cannibal


Princess


Iron Man


New Moon and Yoda


Transformers


Ratatouille and Indiana Jones

5 comments:

Pezol Stylez said...

mengidam nak makan buah labu lak..haha

mOoN said...

comel la...:)

Raji berkata said...

woahhh
lawa owh o.O
xrotten ker labu tuh eh?
kalau x aku pun nk wat stu kt umah =.="

miyoshu212 said...

wahh..!giler stylo labu 2...haha

Noona said...

buah labu tak sedappp.....yang terminator tu bagus! tapi cmne diorang nyalakan ea....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...