Tuesday, February 8, 2011

Tunduk Tandanya Hormat

Tahukah anda sebenarnya tidak kurang dari 24 kematian telah direkodkan setiap tahun di mana berpuluh-puluh lagi kes telah berlaku ekoran daripada keretakan tengkorak serius yang sering melanda penduduk Jepun.

I7348411-33


Mengapa perkara ini berlaku keatas mereka? sedangkan negara lain tidak mengalaminya sedemikian rupa?
Ini berpunca daripada sikap rakyat tersebut yang suka mengamalkan budaya hormat menghormati antara satu sama lain sejak dahulu kala lagi.

Bagaimanakah perkara ini berlaku?
Perkara ini berlaku ekoran daripada amalan mereka yang selalu malah kerap terantuk kepala mereka dengan menundukkan-nundukkan kepala sebagai tanda hormatnya kepada seseorang.

Hurm...Syukur Alhamdulillah kita dijadikan sebagai umat islam yang agamanya tidaklah sesukar mana untuk didalami sedalamnya dan tidak pula ia menyukarkan pergerakan kita sebagai hambaNYA. Sesungguhnya agama Islam itu indah dalam sagala peradaban kita.

20 comments:

CheQ PP JoY said...

tunduk over sgt tu, mnenye xterhentak..hehe..comel plak katun jepun ni.. =)

Wani said...

wah!! really???
fakta ke nih??

Pezol Stylez said...

@cheq: aah..ovr sgt..hehe

Pezol Stylez said...

@wani: betul lah..xkn main2 lak kot...ish

ïêmå å¢klê§ said...

yang mati ni terover sangat kot..
tgk kt cite xde la susah sangat pun diorng tunduk...

||aLeaSaRa|| said...

he3..tunduk over sgt tu kot.mlm tadi sempat tgk Fuhh kat tv3.byk2 bola..bola apa yg kite main..kite hormat kat dia?he..he..

Pezol Stylez said...

@iema: mmg la kat citer tgok cam senang je kan...tp hakikatnya tak di luar..hehe

Pezol Stylez said...

@aleasara: aah..terlebey sudah...haha

Isteri Yang Comel said...

tunduk yang terlebey suda.... tu terhantuk tu, ataupun mungki derang ni mabuk dan terbisa ngan amalan diorang....

Pezol Stylez said...

@iyc: betul jugak....hehe

Farhana Sahri said...

ingtkn tnduk n hantuk pale sesame mereka..hehee

Cik TeN10 said...

perghhh.. agak2 r wehh.. xde la smpai terhantuk kepala.. setakat ni tak penah lg la aku terhantuk kepala ngn org jepun ni.. dan xpenah nmpak pulak org terhantuk kepala time tnduk cmtu..

ummiarissa said...

sib baik kejap je duk jepun..kot tak kena penyakit tak pasal-pasal..letih tau..sikit-sikit tunduk kepala..jumpa je orang tunduk kepala...

Pezol Stylez said...

@farhana: xde lah..hormat je..;p

Pezol Stylez said...

@cikTen: camtulah hakikatnya...hehe

Pezol Stylez said...

@ummi: bgus jgk tu..exercise...haha

airaniez wirdani said...

Tapi *hikmah sujud* bagi org Islam adalah sgt banyak..slh satunya,sedekat2 manusia dgn Tuhan ialah ketika dia bersujud..Subhanallah...

Pezol Stylez said...

@wirdani: betul tu....;p

Ahmad Faris said...

best..walaupun minat budaya jepun..tapi xde la smpai nk rosak kan tengkorak!

Pezol Stylez said...

@faris: bgus2..;p

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...