Tuesday, November 8, 2011

Berhari Raya Di Parit Jawa Muar

Dah nama adat bila belajar berjauhan dari keluarga akan merasai semua ini. Nak balik raya kat sarawak memang tak lah..jauh sgt..tiket pon mahal kan...so aku hanya berhari raya di Parit Jawa kat Muar, Johor. Memang banyak gak makanan tradisi yang popular di Johor aku ketahui seperti lepat, lodeh dan sambal goreng. Semua makanan ni aku suke sangat makan. *aku memang kuat makan yer*. Yelah benda baru kan tp sayang sebab suke sangat makan aku terlupa nak amek gambar tuk korang. hehehe. Tapi takpelah korang tengok je la ape yang ade.














25 comments:

Miss Sunshine said...

Parit Jawa....??? Kampung saya tu.... Tapi tak balik pun.. Tahun ni pertama kali beraya di Sarawak... terpaksa beraya di perantauan...

Pezol Stylez said...

@miss Sunshine: eh yeke?? tebalik sudah kiter....awk raye kt kpg sye..sye raye kt kpg awk..ok la tuh...hehe

::contengan hati::)) said...

stdn uthm ke? wee,,
best kan makanan orang-orang johor banyak lagi tau yang kamo harus cube hehhe ;)

Pezol Stylez said...

@::contengan hati::)): yup stdent uthm...yer..tgh mencuba skunk ni cari makanan org johor

RIMA DANIA said...

meriah dgn makanan yg best2...hehe

RIMA DANIA said...
This comment has been removed by the author.
hairy said...

wahhh meriahnya!!

Pezol Stylez said...

@rima dania: aah..meriah sgt..makanan pon sodap2

Pezol Stylez said...

@hairy: sudah tentu...lain tmpt lain ragamnya..meriah sgt..suke2

Azham Vosovic said...

bestlah dapat balik raya....

tahun ni raya kt KL je...

Pezol Stylez said...

@azham: sye xalik kpg pon...rye kt uma member jer..;p

ctk said...

meriah betul rye diaaaa....salam aidiladha...ader buat balik daging ckit x..nk merasaa..haha

org muo said...

wah..pengalaman yg x dpt d lupakan :)

tunz said...

apa nama makanan berbungkus panjang2 tu....

Cik Nurul said...

selamat hari raya Aidil Adha.. =)

~lambat ucap xpe kan kan? =.='

sis92 said...

huhu yang ayam tu arwah nenek selalu masak dulu :(

Pezol Stylez said...

@ctk: daging dah abes la...hehe

Pezol Stylez said...

@org muo: mestilah...hehe

Pezol Stylez said...

@tunz: itula lepat...

Pezol Stylez said...

@cik Nurul: slmmat hari raye gak...;p

Pezol Stylez said...

@sis92: sodappppp....hihi

MaYa MustWany said...

bestnya..

eton said...

owhh.. dekat sgt dgn umah.. klu ade masa pi la kolam panak sg gersik... hehehe

Pezol Stylez said...

@maya: mmg best..;p

Pezol Stylez said...

@eton: sayer da pegi pon...dekat sgt ngn uma member sayer..;p

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...