Saturday, October 8, 2011

Apsal Lurus Bendul Sangat Ko Ni

pic mne ntah aku copy ni

******************


Pada suatu pagi, Cik Tina ingin menghantar anaknya, Farid ke sekolah dengan menggunaka kereta barunya. Semasa hendak mengundurkan keretanya itu Cik Tina pun berpesan kepada anaknya :

Cik Tina : Farid, tolong tengok-tengokkan belakang kereta. Kalau langgar pokok beritahu ibu.

Farid: Baiklah , ibu!

Cik Tina: Kena tak ? Kena tak?

Farid: Belum, belum. Undurlah lagi ibu.

Cik Tina: Kena tak ? Kena tak?

Farid: Undur lagi, lagi, lagi .

Tiba-tiba terdengar bunyi yang kuat , bang !!

Farid: Okay ibu, dah kena pun pokok !

Cik Tina: Alamak ! Macam mana boleh terlanggar pokok? Habis kereta aku !

Farid: Kata ibu bila kena pokok beritahu, dah kena pokoklah itu !


*******************


Moral of story

- fahamkan arahan dengan betul *ini tuk anak*

- bagi arahan dengan ayat yanng mudah difahami *ni tuk ibu*


12 comments:

Hanif said...

memang lurus pun..
lawa pic tu..kekeke

hairy said...

lurus yg mlmpau2..hahaha

Rozuan Ismail said...

bangang!!

Pezol Stylez said...

hanif: hahaha..pic tu mmg lawa kn..tegoda x?

Pezol Stylez said...

@hairy: terlampau kot..haha

Pezol Stylez said...

@rozuan: hahaha..kasian

nida husna said...

lurus sangat tu. huhu

Tulus Sweet said...

betul sangat dah anak ibu tu。 haha!

Mawar berduri said...

hehe itu lah penting nya komunikasi yg berkesan..

cikguden said...

dah kena dah. kena dahi sendiri

i am S!L4H.. said...

kualiti tahap ape gamba tu? lawa gile.


haha undur lah sgt kannn. demm

Azren Aida said...

haha..sabar jerla..:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...