Friday, April 22, 2011

Segmen Blog Review Pak Cek Biola



Salam Jumaat korang. Harap korang sihat dan ceria-ceria selalu. Hari ni aku nak join segmen pak cek biola iaitu segmen review blog. Mesti best kan kalau blog korang kena review. Betul tak?? Mean blog korang ada gak yang orang suka bace siap buat review lagi. Dari situ korang tahu bagaimana pandangn bloggers lain trhadap blog korang samada menarik atau tak.

Aku rasa segmen macam ni bagus sebab melalui dari sini lah traffic blog korang secara tak langsung akn tinggi mencanak-canak mcm klcc. *melampau betul kau imaginasi kan pezol*. Tak kisah lah review mengenai blog korang tu gitew-gitew je. At least mesti blogger lain pon nak tengok blog korang tu camne. Tahniah pak cek biola sebab wat segmen nih.

Kalau korang nk join segmen pak cek biola nih korang kena jawab soklan dlu. Ala..senang jer. Tutup mata pon bley buat. *ce kau try tutup mata, boleh tak boleh kau buat*. Tapi seriously mmg senang. Adek korang yg darjah satu pon boleh wat apatah lagi korang kan. hehe. Pak cek biola tnya.."apa warna kegemaran anda?". Of course la aku pilih biru. Warna macam blog aku ni la. Cantik kan blog aku.*sgt perasan nk mampos kau*. layan jer.

Pastu pak cek biola tanya lagi..."kalau aku dapt wang tunai RM1 juta, apa 3 perkara utama yang aku akan buat?". hah..best soklan nih. Aku syuke aku syuke ^_^.  firstly, aku nak beli dslr dua tiga bijik. Sebab ape? nti senang lah aku amek gambo byk2. Pastu letak kt blog. Hehehe. Best tau tangkap gambar byk2 nih. Boleh wat kenangan. Kalau hebat lagi boleh wat meniaga tau. Jadi photoshoot model ke artis ke. tul tak tul tak??

Pastu lagi dengan duit satu juta tu aku akan pergi melancong kat mana-mana aku suka dalam dunia nih. Pastu amek gambo byk2 lagi dan taruk lam blog *blog lagi*. eeeeee...best nye melancong. Boleh tengok negara orang, budaya diorang, cara hidup diorang dan macam-macam lagi lah. Malas jer aku nak citer. Teruja sgt. Hahaha. Pastu pergi jenjalan bwak satu family. Pehhh..memang kenangan sgt lah. Terpaksa beli 5-6 bijik album simpan gambo sbg kenangn.

Last sekali dengan duit satu juta tu, aku simpan je lah ek untuk kegunaan masa hadapan. Tak baik nak guna duit tanpa hala tuju. Membazir je namanya tuh. Bukan senang nak dpt duit satu juta tuh. Betul tak pak cek biola?? Kita tak tau apa yang akan berlaku masa hadapn. Mungkin ade perkara yg lebih penting yang memerlukan duit utk menyelesaikannya. Sapa tau kan. Jadi bersederhanalah dlm kehidupan yer.

Ok lah, walaupun ini hnya satu angan-angan sja tapi aku rasa mungkin dari angan-angan itu akan memberikan satu energy utk kiter mendapatkan duit satu juta itu. Usaha tu penting. Klau takde usaha, asyik duk terperap lam umah je membuta, mana lah nak dpt kan. So, mulai dari sekarang, korang tanamkn tekad dan azam utk dptkn duit satu juta tuh walau gimanapun caranya ok. Orang lain boleh buat why not kite sendiri kan.*wah....macam pakar motivasi lak aku kan*

Hmmm, aku rasa segmen ni aku nak tag semua blogger yang baca entry nih. Korang join lah yer. Klik SINI. Boleh lah berangan sekejap. Mana tau tengah-tengah korang berangan tuh, jatuh duit satu juta dari langit. Hahaha. Ok lah...tu jelah kot. Sampai sini shja. lain kali jumpa lagi dalm entry seterusnya. Korang layan lah lagu ni jap Billionaire by Travie McCoy. Enjoys.


TERIMA KASIH

5 comments:

Unknown said...

TQ JOIN PEZOL,HUHU.. PENATLAH SAYA NANTI NAK REVIEW BLOG YG LAGI HEBAT DARI SAYA.TQ BYK2

P/S IMNAT FOTOGRAFI GAK KE?SAMA LAH KITA,MEMANG KAKI DSLR LA KALAU DAPAT 1 JUTA KAN

Unknown said...

@rozuan: welkem2.....ofkos la minat fotography...nak bli dslr byk2..haha

misSbLurRy said...

bagi aku 35k...tak byk pun
nak bayar hutang pt
ahahahah

Unknown said...

@missBlury: ok...jupe 100 thn akn dtg..hahaha

Ca Ezah said...

uih~ nak gak dslr..entah bila dapat sebujik..huhu

salam singgah dari blog pak cek biola.. :)

kita geng biru! :)

follow u~

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...