Saturday, March 19, 2011

Orang Lelaki Pun Merajuk Lah



Biasalah tu dalam suatu perhubungan antara pasangan lelaki dan perempuan ada pasang surut nya. Tak sah kalau takde gaduh-gaduh kan. Tapi gaduh tu biarlah berpada-pada. Jangan sampai bercerai-berai lak kan. Buatlah gaduh-gaduh sayang, insyaAllah hubungan itu akan bertambah erat lagi. Selalu kalau bab merajuk ni, orang perempuan memang suka tapi jangan tak tau orang lelaki pun ade jugak. Jom tengok tanda-tanda orang lelaki merajuk.

Diam Seribu Bahasa
Dia diam je sepanjang ada dengan kita. Walaupun kita bercakap dengannya, dia hanya mengiayakan atau dia anggukkan kepalanya saja. Dia sikit pun tak akan layan kita seperti sebelum ini. Jika benda ini berlaku, sah lah tu dia merajuk dengan kita.

Buat Tak Tahu
Dia akan buat tak tahu dengan kita. Jika kita minta tolong dengan dia seperti kemaskan meja ke, dia buat acuh tak acuh je. Paling teruk, dia buat-buat tak dengar *pekak betul-betul baru tau!*. Ini cara protes yang paling teruk sebab dia bukan je buat kita geram tapi buat seolah-olah kita ni tak wujud.

Menolak Untuk Makan Bersama
Bila lelaki merajuk biasanya dia tak nak jumpa kita atau face to face dengan kita. Dia akan bagi alasan seperti "awak makan la dulu, saya kenyang lagi la..lagipun, saya dah makan dengan kawan saya tadi" *walhal perut lapar... nak uji dorang, kita dok je sila depan dorang, sambil makan... *

Masam Muka
Tindakan yang ni ialah tindakan yang paling kita geram. Dah lah tak nak cakap ngan kita dah tu nak tarik-tarik muka pulak. Tak puas hati la konon. Tapi adat la kalau orang dah merajuk. Perempuan pun lebih kurang je! *amik hanger, gantung kat muncung dia*

Baca Surat Khabar
Bab ni memang tabiat orang lelaki. Tapi kalau surat khabar tu dibaca banyak kali tanpa sebab maknanya jiwa dia tak tenteram & ada sesuatu yang mengganggu diri dia. Lagi-lagi pulak kalau tengah-tengah malam buta.

Menonton Televisyen Hingga Lewat Malam
Dia akan tengok TV tu sampai larut malam walaupun rancangan tu bukan rancangan kegemaran dia. Mata dia di TV tapi hatinya ke lain. Orang perempuan kena peka beb!

Keluar Rumah Tanpa Beritahu
Ada lelaki yang tak akan memberitahu mana dia nak pergi. Nak protes la tu kononnya. Kita jangan paksa dia untuk menjawab pertanyaan kita kerana confirm dia akan buat dek je!

Matikan Telefon Bimbit
Ha ni satu lagi tabiat lelaki. Dia tak suka diganggu bila perasaannya tengah marah. Untuk mengelakkan kita mengganggu dia, dia akan matikan telefon bimbit dia & bagi alasan bateri kong. Alasan dia satu je, dia tak mahu dengar suara kita takut perasan marahnya lagi kuat... *Alaa, bila dah rindu call jugak last-lastnyer!*

Hisap rokok
Macam tak pernah dapat rokok setahun...


Jadi lepas ni, orang perempuan pandai-pandailah pujuk ek. Bagi je kereta ferrari sebuah, konfem hilang terus rajuk tuh. hahahaha.

9 comments:

AmyZana said...

kereta ferrari ? nak pau duit kt mne brader oi... xD

Puan Kutu said...

macam setahun tak isap rokok?bagus2..haha..

alyaaboolat said...

lepas ni kena lebih alert lah ehee

budingyun said...

nak merajuk lah dengan kau..haha..

.diyana. said...

my bf smoke selalu.
so dikategorikan merajuk ke?
hahah.

afuan shah said...

hahahahhaha..kesian....

velasrizal said...

bab merokok tu setuju bangat dong

DUN Sarawak Bubar 21 Mac 2011 Isnin

cheQmOomOo said...

hehehehe btol2 :))

Nur Shafyka Saharudin said...

fuh..mampos lar klu smua laki nk kna pujuk pkai ferrari..xmampu den..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...