Wednesday, March 16, 2011

Nenek Yang Kaya Raya Di Dunia

Selalu kita asyik baca siapa orang terkaya di dunia dan kebanyakkannya adalah dimonopoli oleh kaum lelaki. Jadi di sini aku nak share siapa pulak yang wanita terkaya di dunia. Dan macam biasa lah seperti kaum lelaki yang berpangkat atok-atok yang kaya, begitu juga dengan wanita yang mana aku boleh kategorikan sebagai nenek. Hmm...untunglah siapa yang dapat jadi nenek mereka kan? Jelez nih. Huhu. Ok la, berikut merupakan 5 individu wanita yang terkaya di dunia. Jom tengok.


Christy Walton, 56 tahun - $26.5 billion - US
Pengusaha Wall Mart


Alice Walton, 62 tahun - $20.6 billions - US
Pengusaha Wall Mart


Liliane Bettencourt, 89 tahun - $20 bilion - Perancis
Ahli Perniagaaan Wanita


Birgit Rausing, 87 tahun - $13 bilion - Sweden
Harta peninggalan dari mendiang suami


Savitri Jindal, 61 tahun - $12.2 bilion - India
Ahli perniagaan wanita dan CEO Jindal Steel

10 comments:

afuan shah said...

kasi kat aku satu juta pon tadak hal rasanya puak2 ni...

Pezol Stylez said...

@afuan: mmg...pejam mate je bg tu...haha

Daniela said...

nak buat nenek angkat he3..

Pezol Stylez said...

@daniela: aah..betul2

mira_nas said...

waaa dahsat la nenek

Pezol Stylez said...

@mira: tau xper...hihi

Gimi said...

Nenek..bik saya jadi cucu....

Geee...

Pezol Stylez said...

@gimi: haha...boleh2

~~ytazzizzaty~~ said...

lpas entri nie.....k0nfem arr...nenek2 tuh kna serbu!!! 0rg nk amek jd sugar granny!!!

Pezol Stylez said...

@ytazzizzaty: hahaha...ade lak jg sugar granny...;p

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...