Sunday, June 5, 2011

Jangan Jadi Bodoh Sombong Macam Artis Ni

Hari tu isu Adinda Even seorang remaja berumur 14 tahun yang mengaku secara terang-terangan tidak ada dara di laman blog peribadinya telah keluar dalam surat khabar . Remaja ni dengan rasa bangganya menceritakan yang mana beliau telah melakukan hubungan seks dengan teman lelakinya dan dia tidak kisah pun apa yang orang nak cakap pasal diri.

Sekarang, isu mengenai artis Gambit Saifullah (GS) pula heboh diperkatakan mengenai kenyataannya di tweeter telah keluar di dalam Utusan Malaysia. *padan muke ko gambit* Aku pon tak faham la dengan GS ni. Dah sah-sah masyarakat kat Malaysia ni tak boleh terima video klip yang dia hasilkan tapi masih lagi berdegil bahawa itu tidak salah. Pelik kan?? Masih lagi mahu menegakkan benang yang basah.

Rata-rata di fanpage facebook GS banyak kritikan tidak puas hati dilontarkan oleh pengguna facebook masyarakat Malaysia tapi GS masih juga tidak mengaku kalah untuk 'berperang' sambil dibantu segelintir peminat-peminat tegar GS. Nak kata takde otak mustahil lak kan. Cuma aku rasa akal je GS tak pakai dengan elok.


Cuba fikirkan, tak kan orang nak marah suka-suka kalau seseorang tu tak buat salah kan. Baru kena kritik sikit pasal video klip tu terus melenting. Pastu nak salahkan blogger pulak kan. Yelah orang kalau ada buat salah, mesti lah ditegur supaya orang tu tak buat salah sekali lagi. Ni tidak, semakin orang tegur semakin laju pulak dia 'shoot' semula. Cakap la tak layak nak tegur dia la apa la. Bebal tol.

Entah lah, aku pun malas nak ambil tahu sangat pasal si GS ni. Orang dah bagi nasihat elok-elok tapi dia hati batu keras nak mampos tak nak terima kenyataan yg dia melakukan kesalahan. Aku harap-harap la GS dan peminat-peminat tegar GS akan segera sedar dengan apa yang telah diorang lakukan. Jangan jadi bengap dan bodoh ok GS. Peace Yo!!

16 comments:

stuvwxyz said...

statement dia. pehh lah kan, tak ada adab. sorry to say... short-minded sangat. tak fikir keburukan. tak tau hormat budaya d Malaysia ni.

laskar pelangi said...

ish! memang tak leh terima dengan kata2 Gambit tu.. memang gambir jer. AHAHAHA =D

AmyZana said...

hah ! memalukan aje mamat nih...tendand die dok dkt gurun

Unknown said...

@мʋтɛ ƨтσяʏтɛℓℓɛя ♥: tau xpe...sengal tol mamat nih

Unknown said...

@laskar pelangi: gambir kannnnnn...haha

Unknown said...

@AmyZana: pastu humban lam laut..pdn muke

ika said...

gambit mmg budjet bagus~ sekian terima kasih...=.="

Unknown said...

@ika: tau xper...;p

scya lollita said...

no komen . pnt da komen sane sini . hope dia hormat budaya kita

Unknown said...

@scya: kannnnn...sie pon penat tulis...huhu

nunui Joe said...

hai entah apa entah motif dia buat klip nih. Amerika laa sgt..ceh

Unknown said...

@nunui: ntah la...vc pon x seberapa sgt...huhu

Pwincess said...

ESH ESH , seorg islam hasilkan vdeo klip ala ala amerika gitu . hadoy - malu malu malu .

amareka mu pak Cik gambit xD

Unknown said...

@cik kacak: kannnn..haha

MDHAFiZ.NET said...

ini lah jadinya bila para ustaz dan ustazah x masuk parlimen..x duduk kerusi..cuma hanya boleh duduk di masjid..baca ayat kursi tetapi x boleh ganggu kerusi..

Liyana Zahim said...

Baru nk up besela die.. Hehehe...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...