Sunday, September 23, 2012

RIVIEW FILEM THE RAID REDEMPTION INDO GEMPAK







Filem aksi 18SG The Raid Redemption keluaran dari Indonesia ini, walaupun baru ditayangkan di pawagam Malaysia tapi aku tetap dengan penuh semangat pergi tengok filem ini kerana daripada apa yang aku tahu filem ini merupakan antara filem yang ngetop sekarang ini.

Dengan babak-babak yang penuh mendebarkan disamping aksi-aksi yang cukup mencabar membuatkan aku teruja untuk melihat dengan penuh khusyuk bermula dari awal sehingga akhir. Sampaikan orang sebelah aku tutup2 mata tengok sebab adegan-adegan ganas yang tidak sesuai ditonton oleh budak bawah umur.

Walaupun filem ini keluaran Indonesia tetapi bahasa pengantar yang digunakan di dalam filem ini adalah 100% bahasa inggeris. Pelakon-pelakon rasanya semua guna pelakon tempatan tetapi speaking beb. Aku rasa macam tengok filem eropah lak tadi.

So secara keseluruhannya, aku bagi 8/10 untuk filem ini. Memandangkan filem ni banyak adegan-adegan bunuh, filem ni tak sesuai ditonton oleh budak-budak mahupun ibu-ibu yg mengandung. Tadi pon ade budak perempuan duk depan aku tiga orang tak sanggup nak tengok sampai keluar panggung. Takut katenya. Hehe.




3 comments:

eddy syrol said...

aku ada tgk versi original.. versi bahasa indo.. ada kat tenet ley donlod..hehe :P

filem ni dah lama kat indo, baru tyg sini.dan yes sgt best.!!

bhrain90 said...

baru masok pawagam ke?..
aku dah lama tgk dah movie nie...awal taun siap dah ada blu ray da..

Leeza dayasari [santai leeza] said...

Waaa semua org dok terjah panggung nie. Jeless

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...