Friday, November 12, 2010

The X-Factor


korang suke tgok rancngn realiti x?? aku ni mmg jenis org yg suke tgok rancangn realiti tau. Mcm korang jgk la kn? kn? kn? xngaku la tuh. haha. ok2 xpe. dlm byk2 rancangan realiti yg aku tgok kebnykannya adalah dr luar negara. specially rancangn realiti psl nyanyian. kalau kt dlm malaysia ni aku xbrapa nk tgok sgat la. ntah aku rase cam xbest je tgok. serius. tp kalau nk ckp langsung xde tu xpatut la kn. aku cuma tgok OIAM je. yg len mmg aku x amek tau sgt la. tau2 camtu je.

Sekarang ni aku tgok satu rancangn realiti yg mmg mnjadi kegemaran aku dr dlu lg iaitu The X Factor UK. mmg tiap2 thunaku xkn miss tgok rancangn ni kt YouTube. Sbb ape aku ske?? aku mmg suke dngar lagu2 inggeris berbanding ngn lagu melayu. lagu melayu ade gk tp x seminat ngn lagu inggeris. Kalau kt The X factor aku tgok, bermula dr auditon lagi kebanyakan suara2 omputih ni mmg sedap blaka. kdg2 aku rse kenapa mamat ni kene reject? knp minah x kne pilih? padahal suara diorang mmg mantap. (ceh emo plak aku ni kn?).


Sperti biasala kalu dah rancngn realiti tu mesti ade peserta fevret kn? xkn xde kot. tipu la kalu korng pon xde peserta fevret mse tgok rancangn realiti kn. Aku pon ade gk. Kali ni peserta fevret aku dlm The X Factor UK kali ni adalah siti nurhaliza Cher Llyod. Muda lg uoals..16 thn. hahaha. sbb pe aku ske minah ni? suara c cher llyod ni mmg len dr yg lain atau dlm kata yg len unik la. hampir setiap minggu aku mmg puas ati la ngn persembahn minah ni. hrp2 die ley menang lah. 

Overall aku tgok, peserta2 len pon ok gk persembahan diorng mcm kumpulan ank muda yg encem2 iaitu One Direction, makcik yg umo 50 thn Mary Bryne, Matt Cardle dan byk lg. So kalu korng ade mse dan minat tgok rancngn seprti ini korng tgok la. Rancngn ini akn diadakan scra langsung setiap hari sabtu malam. so kalu nk tgok kat youtube...korng bley tgok pd keesokkn harinye sbb diorng da upload kt dlm youtube pas abes rancngn. ok la. ckup tu sje tuk skang ni. Hve a nice day!!


p/s: teringin nk hendak jadi penyanyi tp suara xbrape nk mantap. huhu

1 comment:

faizul said...

menyanyi juz skdr hiburan semata-mata jer..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...