Friday, November 12, 2010

Akuarium Ais





Di negara jepun tu kn...ade satu akuarium yg aku rasa begitu unik skali yg mana belum trdpt kat mne2. Kalau kat Malaysia kite bley berbangga dgn Aquaria tp di Jepun trdapat aquarium ais. Akuarium ni trdpt di Kesennuma, Jepun. Korang nk tahu tak? kat akuarium mempamerkan 450 spesimen hidupan laut yg diawet. dan yg uniknya lg walaupun diawet tetapi apabila kite tgok ia seperti menunjukkan seakan-akan hidup dan akuarium ini diserikn dgn lampu biru utk menampkkn kwsn akuarium seperti di dlm lautan biru.


Antra jenis hidupn laut yg dipamerkn di muzium adalah seperti ketam, sotong dan pelbgai jenis ikan. Semua pelawat yg dtg ke sini dikehendaki memakai sut perlindungn kerana suhu di dlm akuarium itu sgt sejuk.so spe2 yg rse nk g tgok hidupn laut yg diawet ni boleh dtg ke sini ye. jgn malu jgn segan. jom tgok !!
.















p/s: buleh wat peti aiz terbesar ni...hehe


1 comment:

faizul said...

jom..kiter wat satu aquarium ais satu...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...