Thursday, November 18, 2010

Inovasi Mesin Pembuat Jalan



Nama mesin pembuat jalan ini adalah Tiger Stone. Ia sememangnya sangat menakjubkan. Sebab apa? Mesin ini boleh menjimatkan masa untuk menyiapkan susunan batu bata dalam suatu-suatu masa. Korang tau kn? Kalau nak susun batu bata ni camne kn? Kiter tgok mat2 bangla susun kt tepi2 jalan tu pon kiter tgok amat sakit sekali. Dah la kene duduk mencangkung, kene susun satu demi satu pulak. Kasian plak aku tengok. (kalu kasian knp xtlong je) Bile la nak siap kn. Untuk pengetahuan korang, mesin pembuat jalan ini boleh menyiapkan jalan sehingga 400 meter dalam setiap hari. Best kn? Ini menjadikan kerja untuk menyiapkan kerja dalam masa yang sangat cepat berbanding dengan cara biasa yang kiter tengok. Mcm karpet pulak dah aku tgok diorang buat ni. Jom kite tengok lagi gambar kt bawah.















11 comments:

faizul said...

kerajaan malaysia ptut ade bende nih...

MrShah53 said...

pergghh..hebat2...

faizul said...

aah...mmg hebat..

tomatokering :) said...

hoho,hbat2.. :)

faizul said...

yes...

Blog Hensem said...

pergh...all in one ni...
Malaysia patutla sangat beli machine ni.takla kita import banyak pekerja asing lagi.

Miecyber said...

Canggihlah...

Anonymous said...

nak beli sebiji....

Anonymous said...

ptut beli..

Anonymous said...

ptut beli..

Anonymous said...

nampak cam canggih tapi batu-batu tu tetap kena susun cara manual gak (cuba peratikan gambar tu betul-betul), tak dinafikan tekniknya sangat baik.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...