Sunday, July 8, 2012

TUTUP JALAN RAYA SELAMATKAN BURUNG TERPERANGKAP



Hanya seekor burung yang terperangkap disebalik jaring di sebuah bangunan restoran, 11 orang bomba di Bournemount, Dorset telah menutup jalanraya seketika bagi menyelamatkan seekor burung merpati yang terperangkap setelah menerima aduan dari pengurus bangunan tersebut. Jadi di sini aku berfikir, sampai camtu sekali kan tugas bomba kat luar negara. Begitu prihatin dengan binatang. Walaupun kalau diikutkan burung tu boleh aje kita ingat lepaskan diri sendiri kan. Tapi tula..burung tu pon benda hidup jugak kan. Tak salah nak berbuat baik dengan binatang. Agak-agak kan, kalau bomba kat malaysia ni, nak ke diorang wat keje camni selain nak tangkap ular je?? Selalu aku tengok kat paper, bomba malaysia ni asyik tangkap ular je. 









4 comments:

Alieza Dayasari said...

waaa terharunya. ini baru betul. kita kena jaga haiwan, sayang haiwan spt kita syg manusia.

Mk Syahir said...

terbaik lah..kat malaysia hado? -__-'

Pezol Stylez said...

@alieza: betul tu..

Pezol Stylez said...

@syahir: nan hadoo..haha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...