Friday, January 6, 2012

KIEND LAM MENGELILINGI DUNIA DALAM 290 SAAT

Teringin pulak aku nak melancong ke seluruh tempat yang ada di dunia ini. Rasanya kalau diberi masa mengelilingi dunia meneroka keindahan alam di sesuatu tempat..tempoh untuk satu tahun memang tidak mencukupi. 

Kiend Lam seorang photographer professional mengambil masa hampir satu tahun meneroka 17 buah negara seperti Jordan, Paris, Thailand, Indonesia, Morrocco dan banyak lagi untuk diabadikan dalam diari hidupnya selepas berhenti kerja tahun lepas.

Satu penglaman yang aku rasa sungguh menakjubkan apabila dapat melancong ke negara orang melihat sosia budaya dan tempat menarik yang terdapat di sana. Bilalah agaknya aku boleh melancong ke seluruh dunia yer?? Ada sesiapa nak sponsor aku?? Hehehe.

Takpelah, berangan je lah setakat ni. Itu sahaja yang aku mampu lakukan. Jom tngok video yang dihasilkan oleh Kiend Lam menjelajah 17 negara dalam masa 343 hari dan direkodkan dalam video dalam masa 290 saat je. Awesome kan?? hihi


 


Maklumat Lanjut: Kiend Lam

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...