Assalamualaikum. Akhirnya, yang aku tunggu pun keluar juga. Pendaftaran Penang Bridge International Marathon (PBIM) 2011 telah pun dibuka secara online. Kepada korang yang berminat nak join PBIM ni boleh lah mendaftarkan diri anda ye. Klik DAFTAR. Kalau korang daftar awal dapatlah bayar murah. hehehe.
PBIM merupakan acara marathon peringkat antarabangsa yang diadakan setiap hujung tahun dan merupakan penutup acara larian jarak jauh di Malaysia. Semamangnya setiap tahun peserta PBIM akan meningkat dari tahun ke tahun. Hadiah yang ditawarkan juga sangat lumayan. Memang masyuk lah. *tu kalau menang*. Hadiah cabutan bertuah kereta sebiiji kalau dapat. Best kan.
InsyaAllah pada tahun ni merupakan kali ke-3 aku join PBIM sejak 2009 dalam kategori 21km. Dapatlah top 50 dalam Malaysia nih dari beribu-ribu peserta *bangga-bangga*. Memang memerlukan ketahanan mental, fizikal dan stamina yang cukup tinggi untuk menghabiskan larian nih. Mungkin tahun ni aku akan masuk kategori 10km je kot.*penat dowh*. Tapi bila dapat habiskan larian tu, memang rasa puas la.
Jadi, kepada korang yang minat larian jarak jauh ni korang join la ek. Best tau. Kalau tak nak lari pon boleh gak. Korang masuk kategori fun run. Ade je disediakan kategori tuh. Apa yang penting enjoy. Betul tak?? Ok lah, takde paksaan pun nak suruh join PBIM ni. Terpulang nak ikut ke tak. Hehehe. Nak tahu lebih lanjut mengenai PBIM 2011 ni, korang klik je kat SINI. Bye
KLIK SINI UNTUK MAKLUMAT SETERUSNYA
