Tuesday, April 5, 2011

Pezol Berkhidmat Untuk Masyarakat

Selamat Petang korang. Siapa kata aku tak rajin buat khidmat masyarakat?? Korang tengok lah pic-pic yang aku amek ni. Posing maut punya.*padahal kerjanya taklah teruk sgt...posing je lebey kau*. hahaha. Actually ni adalah program khidmat masyarakat yang kitorang lakukan untuk aktiviti luar kuliah bagi subjek Kenegeraan dan Pembangunan Mutakhir Malaysia. Korang ade amek tak subjek ni?? Best tau. Walaupun banyak yang sudah belajar pasal negara kita tapi aku tak kesah lah. Yang penting enjoy je.

Kami telah memilih untuk membuat program khidmat masyarakat di Masjid At-Takwa, Yan Kedah. Jauh kan?? Dari Johor sampai ke negeri Kedah. 12 jam kot amek masa perjalanan. Penat jangan kiralah. Tetapi tujuan sebenar ke negeri Kedah ni adalah untuk melakukan sedikit kajian mengenai candi-candi yang terdapat di negeri Kedah ni. Ini ada kaitan dengan salah satu topik yang kami bincangkan di dalam kuliah bersama pensyarah. Tapi aku malas nak citer pasal candi tu. Banyak kot. Huhu.

Apa-apa pun, ini merupakan satu pengalaman yang tidak akan dapat aku lupakan.Semua peserta rombongan girang gembira je buat khidmat masyarakat. Baguslah. Lain kali boleh buat lagi program-program camni. Kasi gempak sikit aktivitinya lagi. Dan yang paling penting, kitorang dapat baju free. hahaha. Oklah. Selamat minum petang semua. Bye.

sesi mengemop lantai yang telah bersih


bekerja denga hati yang gembira..bagus2


kalau keje sorang..lambat jugak nak abes mengemop ni


sesi penutupan..aku ngan iwan amek pos kat belakang...haha


mari bergambar ramai-ramai


penyerahan cenderamata kepada ahli jwatankuasa masjid at-taqwa


gambar kenangan bersama ahli jawatankuasa masjid


SEKIAN

6 comments:

Tasha said...

mmng fun buat kerja-kerja kemasyarakatan ni..... pezol mmng gila bergambar nmpknya yer...hehehe

Diyanieee said...

bestnya bila buat kerja amal mcm nie kan.. kt tmpt saya ada gak dorg buat last sem, tp tmpt terhad jd nda dpt laaa maw ikut.. huhuhu..

Unknown said...

@tasha: mesti2..haha

Unknown said...

@dian: aah..best2..xpe len kali bley join lg tu..;p

seindah biasa said...

nse bek gmbo sy ade di situ hihi....wei faizol, cm ne hang update blog pas tu nek kt community tu??automatik nek ke ko paste link kt ctu??

Unknown said...

paste link kat ctu je...hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...