Monday, May 16, 2011

Hati hati Dengan Emel Palsu Maybank

Morning guys...hari ni aku bukak emel, aku dapat emel palsu dari individu yang tidak bertanggungjawab. First aku ingatkan emel ni emel betul dari pihak maybank. Tapi bila aku klik kat Press here tu...aku tau dah confirm ni emel palsu. Sebab ape?? Tengok kat URL's pun dah tau tu emel palsu. *nasib baik aku tak tertipu*. Ada pulak kan URL's Maybank macam ni www.sweetableeatables.com. Pelik kan??. Main sweet2 lak . Agak-agak la kalu nak menipu pun kan. ish..ish..ish. 

Jadi, kepada korang yang dapat emel macam ni yang meminta korang update akaun maybank korang, pastikan URL's tu betul-betul dari pihak maybank saje yer http://www.maybank2u.com.my/. Maybank xdepon buat URL's pelik cam tadi tu. Kalau korang dapat emel camni, sila abaikan yer. Jangan jadikan diri korang mangsa penipuan cyber abad ini. Be peace and harmony



p/s: aku nak ucapkan SELAMAT HARI GURU kpd semua guru yang mengajar aku dari sekolah rendah sampai masuk universiti sekarang. Jasa kalian akan ku kenang sampai bila-bial. Terima Kasih atas segala ilmu yang dicurahkan kepada ku selama ini.

5 comments:

Unknown said...

Samalah kita. Saya pun dapat semalam. Tapi dia suruh update code TAC Maybank2u. Tapi saya tau tu e-mel palsu, sebab saya mana der akaun maybank. Dah sah2 r e-mel tu menipu. kalo nak tau e-mel tu palsu just klik tunjukkan butiran. dari situ kita bleh tahu penghantar sebenar.

belogkiter said...

good info... kalau saya, takut tak terperasan gak..bagus sebarkan

mrs eyza said...

baru dapat dua tiga hari yg lepas tapi dlm emel tue minta saya confirm bayaran. katanya ada pending payment dari maybank..

Unknown said...

terima kaseh...bangga saya sbb ada murid2 yg ingat jasa guru2...

SPONGE said...

benda ni dah lama dah,, tapi ak xtertipu,,, sebab ak xde akaun maybank,,

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...